نزار قباني القدس Нізар Каббані


Коли я перший раз прочитала цей вірш, то вирішила вивчити його напам*ять. Я не дуже захоплююся поезією, але вірші Т. Шевченка я завжди старалась вивчити напам*ять. Те саме трапилось з віршами цього сирійського поета. Їх неможливо прочитати тільки один раз, їх потрібно перечитувати декілька разів, щоб зрозуміти наскільки прекрасна його поезія.

Плюс для того, щоб вдосконалювати розмовний рівень арабської і правильно вимовляти слова, потрібно вибрати декілька віршів, вивчити їх напам*ять і декламувати вслух.

القدس

بكيت.. حتى انتهت الدموع

Я плакав, поки не закінчились сльози


صليت.. حتى ذابت الشموع

Молився, поки не погасли свічки


ركعت.. حتى ملني الركوع

Стояв навколішки, поки не втомилися коліна


سألت عن محمد، فيك وعن يسوع

Я спитав Мохаммеда про тебе та Ісуса


يا قدس، يا مدينة تفوح أنبياء

О Єрусалиме, місто переповнене пророками


يا أقصر الدروب بين الأرض والسماء

О найкоротший шлях між Землею і небесами


يا قدس، يا منارة الشرائع

О Єрусалиме, благословенний твій мінарет


يا طفلةً جميلةً محروقة الأصابع

О Прерасне дитя, з обпалиними (обпечиними) пальцями


حزينةٌ عيناك، يا مدينة البتول

Сум твоїх очей, о місто Пречистої Діви


يا واحةً ظليلةً مر بها الرسول

О, тінистий оазис, через який проходив Пророк


حزينةٌ حجارة الشوارع

Твій сум (захований)  в вулиця з каменю


حزينةٌ مآذن الجوامع

Твій сум в мінаретах мечетей


يا قدس، يا جميلةً تلتف بالسواد

О Єрусалиме, О Красуне одягнута в чорне


من يقرع الأجراس في كنيسة القيامة؟

Хто задзвонить в дзвони храму гробу Господнього


صبيحة الآحاد..

В неділю зранку?


من يحمل الألعاب للأولاد؟

Хто принесе іграшки для дітей


في ليلة الميلاد..

В ніч на Різдво?


يا قدس، يا مدينة الأحزان

О Єрусалиме, О місто огорнуте сумом


يا دمعةً كبيرةً تجول في الأجفان

О велика сльоза, яка скотилася по щоках


من يوقف العدوان؟

Хто зупинить агресію (насильство) ?


عليك، يا لؤلؤة الأديان

Проти тебе, О Перлино (всі) релігій


من يغسل الدماء عن حجارة الجدران؟

Хто витре сльози з кам*янистих стін?


من ينقذ الإنجيل؟

Хьл спасе Євангеліє?


من ينقذ القرآن؟

Хто спасе Коран?


من ينقذ المسيح ممن قتلوا المسيح؟

Хто спасе Ісуса Христа від його вбивць?


من ينقذ الإنسان؟

Хто спасе людство?


يا قدس.. يا مدينتي

О Єрусалиме, О місто моє


يا قدس.. يا حبيبتي

О Єрусалиме, О ( моє кохання ) серце моє


غداً.. غداً.. سيزهر الليمون

Завтра, завтра розквітне лимонне дерево


وتفرح السنابل الخضراء والزيتون

І зрадіють зелене колосся пшениці та оливкове дерево


وتضحك العيون..

І посміхнуться очі


وترجع الحمائم المهاجرة..

І повернуться голуби з теплих країв


إلى السقوف الطاهره

На чисті дахи


ويرجع الأطفال يلعبون

І повернуться граючись діти


ويلتقي الآباء والبنون

І зустрінуться батьки з синами


على رباك الزاهرة..

(???)
يا بلدي..

О місто моє


يا بلد السلام والزيتون

О місто Миру та Оливкових дерев

Comments

Popular Posts